رئیس حوزه هنری یزد :
Print Friendly, PDF & Email

رئیس حوزه هنری یزد از تشکیل مجموعه اندیشه‌ورز گرافیک به زودی در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در نشستی با حضور رئیس حوزه هنری یزد و جمعی از هنرمندان، اساتید و طراحان گرافیک استان چالش‌ها و موانع پیش روی گرافیک فرهنگی در یزد مطرح و راه‌کارهای تقویت و ارتقای این هنر بررسی شد.
محمدصادق کوچک‌زاده در این نشست که عصر 18 اردیبهشت در حوزه هنری برگزار شد بر شناسایی، آموزش، هدایت و حمایت از استعدادهای گرافیک استان و همچنین لزوم پویایی، خودباوری، تعامل، همدلی و هم‌افزایی هر چه بیشتر هنرمندان این رشته در راستای ایجاد فضای امیدبخش و جریان‌ساز در جامعه تأکید کرد.
وی با بیان این که حوزه هنری متولی هنر استان نیست، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و تقویت توانایی آنان با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموشی، ایجاد تعامل و هم‌افزایی بین هنرمندان، تولید آثار ارزشمند و توزیع آثار در جامعه را از جمله برنامه‌ها و مأموریت‌های این نهاد برشمرد.
این مقام مسئول به اهمیت گرافیک در تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی اتاق فکر یا هیأت اندیشه‌ورز گرافیک در حوزه هنری و تشکیل نشست‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی گام‌های بلندی در زمینه گرافیک شهری برداشته شود و طراحان گرافیک یزد بیشتر دیده شوند.
کوچک‌زاده ادامه داد: هنرمندان باید با آگاهی و هوشمندی در حوزه گرافیک شهری دست به تولید اثر بزنند و در زیبایی شهر نیز تأثیرگذار باشند.
در ادامه هنرمندان نیز دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادهای خود را به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های مرتبط با این رشته بیان و بر لزوم تقویت روحیه جهادی، همدلی و همفکری بیشتر بین طراحان گرافیک استان تأکید کردند.