Print Friendly, PDF & Email

نماینده ولی فقیه در استان یزد با طرح این سوال که چرا بعد از جنگ در راستای تربیت هنرمند ارزشی و انقلابی تلاش نشد؟ افزود: هنرمند ارزشی بهتر می‌تواند نقش‌های هنری مربوط به جبهه و جنگ را درک کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در جمع هنرمندان بسیجی یزد با بیان اینکه اولین هنرمند، خدای متعال است اظهار داشت: زیبایی‌هایی که خدای متعال خلق کرده است را نمی‌توانیم به خوبی تعریف کنیم و بفهمیم و نعمات پروردگار جهانیان هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت و همه آنها هم جلوه خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این زیبایی‌هایی که در دنیا می‌بینیم برای این است که خدای متعال را بتوانیم درک کنیم و ببینیم و به سمت کمال و معرفت برسیم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه خدای متعال کمال مطلق است و ریشه انسان هم ریشه تکامل است خاطرنشان کرد: پروردگار جهانیان با خلق این زیبایی‌ها در کره زمین می‌خواهد که انسان به سمت کمال برسد و رشد و تکامل یابد.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان باید با هنر و ظرفیت خود مردم را به سمت هدف خلقت و خوبی‌ها سوق دهند تصریح کرد: متاسفانه امروزه در دنیا از هنر برای نابودی انسان‌ها استفاده می‌کنند که جز بدبختی برای فرد چیز دیگری ندارد.

ناصری یزدی با طرح این سئوال که چرا در طول این سی سالی که از جنگ تحمیلی گذشته است، هنرمندان انقلابی و ارزشی زیادی تربیت نشدند اضافه کرد: تربیت هنرمند ارزشی و انقلابی در این سال‌ها انجام گرفته ولی باید به شکلی انجام می‌پذیرفت که بتوان از آنها در فیلم‌های مربوط به جبهه و جنگ است استفاده شود زیرا هنرمند ارزشی می‌تواند معنویت‌های جنگ را به خوبی درک و به بهترین شکل به مخاطب ارائه کند و اثربخشی خود را در این زمینه بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ما باید امروزه آنقدر بازیگر انقلابی داشته باشیم تا بتوانیم در فیلم‌های ارزشی از آنها استفاده کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه استفاده از بازیگرانی که در فیلم‌های مختلف، بازی می‌کند مناسب نیست که در فیلم‌های ارزشی به ایفای نقش بپردازد خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش بازیگران و هنرمندانی که به مسائل انقلاب و جبهه و جنگ بسیار حائز اهمیت است زیرا با این کار می‌توانیم در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف انقلاب بکار بگیریم، زیرا هر هنرمندی نمی‌تواند نقش‌های خاص را به خوبی اجرا کند چون درکی نسبت به آن ندارد ولی همین هنرمند در یک نقش دیگر شاید بتواند به بهترین شکل به بازی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان باید انقلاب را به خوبی ترسیم کنند تصریح کرد: برخی این انقلاب را بد متوجه می‌شوند و با دوران شاه و طاغوت قابل مقایسه نیست و هنرمندان باید این تفاوت را به مردم بگویند.

ناصری یزدی در پایان تاکید کرد: در شعر، فیلم سازی و رشته‌های دیگر هنری باید به شکلی عمل کنیم تا بتوانیم هنر واقعی را به مردم بفهمانیم و آنها را به سمت ارزش‌ها سوق دهیم.

هماهنگی بین جامعه هنری و حوزوی برای تولید آثار فاخر مورد نیاز است 

با بیان اینکه هماهنگی بین جامعه هنری و حوزوی برای تولید آثار فاخر و ارزشی مورد نیاز است گفت: پرورش هنرمندان و کادر هنری تراز انقلاب اسلامی در دستور کار بسیج هنرمندان یزد است.

همچنین علی محمد پارسائیان ، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در دیدار آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد با هنرمندان بسیجی استان یزد با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های بسیج هنرمندان استان یزد اظهار داشت: این سازمان از سال 1385 مشغول به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه این سازمان در تمام رشته‌های هنری فعالیت می‌کند گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این سازمان پیگیری کردیم، تشکیل انجمن‌های هنری در همه بخش‌ها بود و سعی شد که تا برنامه‌ریزی صورت گیرد و راهکارهای هنر انقلاب در این انجمن‌ها طرح‌ریزی و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد خاطرنشان کرد: مهمترین فعالیتی که در انجمن‌ها به کار گرفتیم، پرورش هنرمندان و تربیت کادر هنری تراز انقلاب اسلامی است زیرا هنر یک بحث لطیف و حساسی است که اگر بخواهیم دستاوردها و اندیشه‌های انقلاب را به نسل جوان منتقل سازیم باید از ظرفیت هنر و هنرمندان استفاده کنیم.

پارسائیان با بیان اینکه برای تربیت کادر هنری تراز انقلاب برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار دادیم تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه از مهمترین کارهایی است که در راستای کادر پروری صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به اینکه در این 12 سالی که فعالیت داشتیم، اقشار مختلفی از هنرمندان را جذب کردیم گفت: نیاز داریم که راهکارهایی در برخی از موارد ارائه شود تا این هنرمندان در آن مسیر حرکت کنند و به اهداف مورد نیاز انقلاب نزدیک شویم.

وی اضافه کرد: هنر علی رغم تاثیری که در بحث اجتماع و تعریف الگوهای مناسبی که دارد، کمتر در دید قرار دارد و به ندرت به آن توجه می‌شود و نیاز است که زیر ساخت‌هایی در اختیار دوستان هنرمند قرار گیرد تا بتوانند ظرفیت‌های خود را به منصه ظهور بگذارند.

پارسائیان اظهار داشت: هماهنگی بین جامعه هنری و جامعه حوزوی بسیار احساس می‌شود تا شاهد تولید آثار فاخر و در خور شان اسلام و انقلاب در کشور باشیم.