Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های دینی و قرآنی این اداره کل را در شش ماهه دوم سالجاری تشریح کرد.

پایگاه خبری یزد باما؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ؛ علی غیاثی ندوشن با اشاره به پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ،گفت:این آزمون ٢٠آبانماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار می شود.
وی در عین حال مهمترین برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد را در حوزه قرآنی را برگزاری “هفته قرآن و عترت”عنوان کرد و افزود:این برنامه در٣٣رشته هنری،پژوهشی،فرهنگی و قرآنی برگزارخواهد شد.
وی برنامه های جانبی هفته قرآن و عترت یزد رابرگزاری نمایشگاه کتاب و دستاوردهای موسسات قرآنی اعلام کرد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبزرگداشت شهدای قرآنی نیز از برنامه های ویژه این اداره کل در هفته قرآن و عترت است.غیاثی ندوشن در ادامه گفت که زمان دقیق برگزاری هفته قرآن و عترت متعاقبا اطلاع رسانی می شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و افزود:این جشنواره قرآنی بصورت استانی در اواخر مهرماه سالجاری برگزارخواهد شد.
وی برگزاری جشنواره ایده های برتر مسجدی را یکی دیگر از برنامه های مهم دینی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سالجاری اعلام کرد.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درادامه ازبرگزاری جشنواره ملی روح خدا خبر داد و گفت:این جشنواره با گستره ملی نیز بهمن ماه سالجاری به همت کانونهای فرهنگی وهنری مساجد استان که وابسته به این اداره کل است برگزار می گردد.
به گفته وی این جشنواره ملی در ١٠ در رشته است که امسال برای برای پنجمین بار دراستان یزد برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد.:به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) رسول مهربانی و رحمت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با همکاری انجمن خوشنویسان ایران شعبه یزد، جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله(ص)را برگزار می نماید.
به گفته غیاثی ندوشن آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان  جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله(ص) ٢٧آذرماه برگزار می شود.
وی گفت: ابتدای سالجاری نیز اولین جشنواره استانی مدو لباس ایرانی- اسلامی با هدف معرفی الگوهای حجاب به مردم از فعالیتهای مهمی بود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزددرراستای کیفی سازی فعالیت های دینی و قرآنی در استان برگزار کرد.