Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: علیرضا سرباز عقدایی هنرمند جانباز استان یزد نمایشگاهی از آثار هنری خود در زمینه سوخت نگاری یا سوخته کاری روی نی و چوب را در نگارخانه حوزه هنری یزد برپا می کند.

در این نمایشگاه 28 اثر زیبا و کم نظیر در ابعاد مختلف به تماشا گذاشته می شود.

به گفته وی این آثار با استفاده از هویه روی نی و چوب خلق شده و پیش زمینه مورد نیاز آن آشنایی با نقاشی یا طراحی است.

علیرضا سرباز عقدایی متولد 1348 در عقدا از توابع شهرستان اردکان است که فعالیت هنری خود را در سن 17 سالگی از هنرستان هنرهای تجسمی یزد در رشته نقاشی آغاز کرد. وی پس از اخذ دیپلم نقاشی، تحصیلات خود را در رشته موسیقی در دانشگاه تهران ادامه داد و همزمان با آن از سال 74 به سوخت نگاری روی نی و چوب علاقه مند شد و در این زمینه دست به خلق اثر زد که ماحصل آن شرکت در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی و حضور آثارش در موزه های مختلف کشور از جمله موزه ریاست جمهوری است.

این هنرمند در تاریخ 25 اسفند 1365 در جبهه های حق علیه باطل از ناحیه پا و دست به درجه جانبازی نائل آمد.

وی هم اکنون علاوه بر فعالیت در عرصه سوخت نگاری در زمینه آموزش ساز نی و نوازندگی در عرصه تعزیه و مراسم آیینی فعالیت دارد.

این نمایشگاه سه شنبه ششم بهمن ساعت 10 صبح در نگارخانه حوزه هنری یزد واقع چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت ا… کاشانی ، کوچه آزادی افتتاح می شود و تا 15 بهمن ماه صبح ها از ساعت 9 تا 13 و  عصر ها از ساعت 18 تا 20 پذیرای هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.