Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما: رمان «ادواردو» نوشته بهزاد دانشگر 17 آذر با حضور نویسنده کتاب و نویسندگان یزدی در پاتوق کتاب آسمان نقد و بررسی می‌شود.

پایگاه خبری یزدباما: به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد نشست نقد و بررسی رمان «ادواردو» نوشته بهزاد دانشگر چهار‌شنبه 17 آذرماه از ساعت 18 با حضور نویسنده کتاب و جمعی از منتقدان و نویسندگان استان یزد در پاتوق کتاب آسمان واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای بلوار شهید منتظرقائم، کوچه گلشن برگزار می‌شود.

دانشگر این رمان را بر اساس زندگی و حواشی ترور شهید ادواردو(مهدی) آنیلی ـ تنها وارث خانواده آنیلی ثروتمند مشهور ایتالیایی ـ نوشته است.

رمان «ادواردو» که تیرماه امسال در چهاردهمین جایزه ادبی قلم زرین مورد تقدیر قرار گرفت در 336 صفحه و قطع رقعی در سال 94 توسط نشر آرما منتشر شد.

بهزاد دانشگر، نویسنده و پژوهشگر اصفهانی برای پژوهش و تحقیق درباره شخصیت ادواردو و تألیف این کتاب  چهار سال تلاش کرده است.

گفتنی است: «ادواردو» پسر سناتور جیانی آنیلی، ثروتمند مشهور ایتالیایی و مالک کارخانه‌های اتومبیل سازی فیات، فراری، مازراتی به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، روزنامه‌های پرتیراژ لاستامپا و کوریره دلاسرا، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود که پس از مطالعه اتفاقی قرآن کریم به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد.

او از طریق ارتباط با دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی(ره) آشنا شد و در سفری به ایران با حضرت امام(ره) دیدار کرد. فشارهای خانواده بر دین ادواردو بی اثر بود تا اینکه از ارث محروم شد و پس از تحمل ناملایمات و دشواری‌های فراوان به شهادت رسید.

رمان «ادواردو» داستان خبرنگار بخش حوادث یکی از نشریات ایتالیایی است که درباره مرگ ادواردو پول‌دارترین جوان ایتالیا و چهره‌ای مشهور در فوتبال که مالک باشگاه یوونتوس است تحقیق می‌کند. وی در تحقیقاتش درباره نتایج گزارش پلیس و آنچه که دولت سعی دارد به گوش مردم برساند تردید می‌کند. در این مسیر ملاقاتش با گروه مستندساز ایرانی که به ایتالیا آمده‌اند تا درباره مرگ ادواردو تحقیق کنند اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

دانشگر همچنین خالق «چهارده خورشید و یک آفتاب»، «کوه مرد»، «آفتاب در حجاب»، «به روایت اول شخص مفرد»، «گل آخر دقیقه 90» و چند اثر داستانی دیگر است و مدیریت در «مرکز آفرینش های ادبی قلمستان» و «گروه نویسندگی طوبا» را در کارنامه دارد.