Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: کتاب «سه کاهن» روایت داستانی مجید قیصری از زندگی پیامبر اسلام (ص) 29 بهمن با حضور نویسنده اثر و جمعی از نویسندگان، هنرجویان داستان نویسی و علاقه مندان در حوزه هنری یزد نقد و بررسی خواهد شد.

این جلسه به همراه بازخوانی نحوه تولید داستان با عنوان «چگونه برای حضرت خاتم (ص) داستان بنویسیم؟» برگزار می شود.
داستان «سه کاهن» به بخشی از دوران کودکی حضرت محمد (ص) می پردازد. در این داستان حلیمه دایه پیامبر در تلاشی قابل توجه، سعی دارد تا جان پیامبر را از گزند کاهنان نجات دهد.
این رمان در ادامه روند داستان‌نویسی مجید قیصری با موضوعات دینی است که به نوعی نشان‌دهنده محور اصلی نویسندگی و روند داستان‌پردازی اوست.
این کتاب در قطع رقعی و 184 صفحه با شمارگان 3 هزار نسخه توسط انتشارات عصر داستان منتشر شده است.
این نشست با همکاری حوزه هنری یزد و اداره کل کتابخانه های عمومی استان پنجشنبه 29 بهمن ماه ساعت 18 تا 20 در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابات آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این محفل داستانی شرکت کنند.
مجید قیصری متولد ١٣۴۵ در تهران، دانش آموخته رشته روانشناسی است.
وی از اوایل دهه ٧٠ به طور جدی نوشتن داستان کوتاه را آغاز کرده که بیشتر داستان‌هایش با حال و هوای دفاع مقدس است.
مجموعه داستان «صلح»، رمان «جنگی بود، جنگی نبود»، مجموعه داستان های «طعم باروت» و «نفر سوم از سمت چپ»، رمان «ضیافت به صرف گلوله» مجموعه داستان «سه دختر گل‌فروش» (برنده جایزه قلم زرین سال ۸۵)، رمان «باغ تلو»، مجموعه داستان «گوساله سرگردان»، رمان «طناب‌کشی» و … از این نویسنده چاپ و منتشر شده است.
قیصری داور جشنواره های مختلف از جمله داور بخش داستان کوتاه و بلند بزرگسال یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره بوده است.