Print Friendly, PDF & Email

نخستین جشنواره استانی هنر قرآنی دانش عصر یکشنبه در محل سالن همایش های شیخ مفید مرکز مدینه العلم کاظمیه یزد آغاز شد.

پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در آیین افتتاحیه جشنواره یاد شده با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: مهمترین راهبرد آموزش و پرورش اجرایی شدن سند تحول بنیادین بوده  که مهمترین رکن آن تعلیم و تربیت تمام ساعتی است.

عباسعلی دانافر افزود: علی رغم ابعاد مختلفی که در سند راهبردی مد نظر است اما مهمترین بعد از منظر این سند بعد تربیت اعتقادی،بصیرتی،دینی و اخلاقی دانش آموزان است.

وی در ادامه با اشاره به  تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر تقویت بنیه معنوی و بصیرتی دانش آموزان اظهار داشت: مبانی نظری آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب است.

دانافر تصریح کرد: جشنواره قرآنی دانش با همت معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش و همکاری سازمان فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد پس از تصویب طرح در کمیسیون شورای آموزش و پرورش  و با مساعدت شورای اسلامی شهر یزد برگزار می شود که در همین جا از تمامی مسئولان به ویژه استاندار محترم تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه هر ساله مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی توسط آموزش و پرورش برگزار می شود گفت: این جشنواره طرحی نو و بدیع بوده که توسط اداره قرآن ،عترت و نماز طراحی شده و اهداف ارزشمندی را دنبال خواهد کرد که مهمترین آن  تقویت ایمان و اعتقاد دانش آموزان با توسل به قرآن کریم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  با اشاره به اینکه  این جشنواره برمبنای رویکرد زیر بنائی ترین ابعاد سندتحول بنیادین حرکت خواهد کرد تاکید کرد:تعمیق معرفت و تامین درک و فهم مفاهیم قرانی  و ترویح هنر قرآنی که حلقه مفقوده برنامه های گذشته بوده  از دیگراهداف این جشنواره به حساب می آید.

نخستین جشنواره استانی هنر دانش قرآنی در ۱۴ رشته در چهار محور ادبی، آوایی، هنری و تولید محتوا در حوزه های قرآن، نهج البلاغه و نماز ۳۰ دیماه در استان یزد برگزار می‌شود.

این جشنواره ویژه دانش آموزان مقطع دوره اول، دوم ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم است و رشته های این جشنواره ترتیل و تحقیق ، سخنوری و فن بیان در قالب کنفرانس نهج البلاغه ، هم خوانی قران کریم و تواشیح به صورت تک خوانی ، انشای نماز و دل نوشته با خدا، نقاشی و تصویرسازی، فن بیان و مجری گری با حفظ و دکلمه اشعار ولایی و قرانی است.

ساخت نماهنگ و فیلم کوتاه، تئاتر با محتوای قرانی به صورت درون خانواده، قصه گویی و نقالی قصص قرآنی، خوشنویسی در قالب کتابت احادیث و قران کریم، حافظ خوانی، صنایع دستی مشبک و معرق و طراحی پوستر را از دیگر رشته های جشنواره یاد شده است.