Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛آئین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر /استان یزد با حضور معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان استان در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیست و هفتم دیماه 94 برگزار شد.

علی غیاثی‌ندوشن مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر استانی در یزد اظهار داشت: امسال ۶ استان البرز، فارس، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی و یزد میزبان و برگزارکننده بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بودند.

وی از استقبال خوب هنرمندان استان از برگزاری جشنواره تئاتر فجر/ استان یزد تقدیر کرد همچنین ضمن بیان رویکرد مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد و توجه مرکز هنرهای نمایشی به عرصه تئاتر اظهار امیداری کرد از این پس شاهد حمایت بیشتر از استان ها و فعالان هنرهای نمایشی و استفاده از ظرفیت های استانی باشیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه هنر تئاتر به همه کشور تعلق دارد گفت : استعدادهای خوبی در حوزه نمایش در سطح استان‌ها داریم و همه کسانی که به نوعی در مرکز و پایتخت کشور در این زمینه فعال هستند، از استان‌ها به آنجا رفته و مشغول فعالیت شدند.

محمود دهقان هراتی رییس انجمن نمایش یزد و دبیرجشنواره بین المللی تئاتر فجر/ استان یزد در گزارش خود پیرامون جشنواره ضمن سپاس از مدیران مرکز هنرهای نمایشی ،مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد و  هنرمندان حوزه نمایش یزد گفت :با پیشنهاد مرکز هنرهای نمایشی و نظر مساعد مدیر کل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  در مجموع میزبان 75 هنرمند نمایشی از گروههای استانهای  البرز، فارس، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی بودیم و دو اثر نمایشی نیز از هنرمندان استان یزد در این جشنواره در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

وی ابا اشاره به اینکه  1620 بلیط به طور رایگان در اختیار هنرمندان قرار داده شد خاطر نشان کرد : علیرغم رضایت نسبی هنرمندان از برگزاری  و آثار ارائه شده در جشنواره انتظار می رود مسئولین مربوطه تا نسبت به افزایش کمی و کیفی جشنواره از جمله افزودن بخش بین الملل ، افزایش تعداد آثار نمایشهای بخش استانی و حمایت های مالی ،هنرمندان استانها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند .

مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر / استان یزد اظهار داشت: از اهداف مهم ما اجرای مستمر تئاتر در سالن های نمایش است که امسال در حوزه تئاتر استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای را به ادارات کل ارشاد استان‌ها دادیم که تا برنامه‌های این حوزه به طور مشخص روشن باشد.

وی در ادامه هدف از اجرای جشنواره سی و چهارم بین المللی تئاتر فجر به صورت استانی اجرای مستمر تئاتر در طول سال بر شمرد و گفت:اجرای این برنامه ها فقط تنها برای یک دوره زمانی خاص نیست.و سعی شود در تمام فصول سال گروههای نمایشی در سالن ها و تالارها اجرای نمایش داشته باشند.

وی در خاتمه به طرح استقرار اشاره کرد و در این خصوص گفت :با توجه به تغییرات آیین نامه ای قرار است انتخاب مدیران انجمن ها از میان گروههای نمایشی شکل بگیرد و مدیران انجمن های نمایشی برآیند انتخاب هنرمندان باشند و امیدواریم انجمن هنرهای نمایشی به کارکرد صنفی خودش نزدیکتر شود در حوزه برنامه ریزی و جلب ظرفیت ها و اعتبارات سایر دستگاههای استان بهتر عمل کند .

حسین نوش آبادی معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در  مراسم اختتامیه تئاتر فجر در یزد با بیان اینکه این رشد تئاتر در کشور هنوز کافی نیست،تصریح کرد:باید نیازهای زیر ساختی تئاتر در کشور فراهم شود.

معاون وزیر ارشاد  با اشاره به توسعه سالن های سینما و تئاتر افزود: با تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد رشد کمی و کیفی هنرهای نمایشی در کشور هستیم ضمن آنکه مسئولان عالی رتبه کشور به هنر توجه جدی دارند.

وی در ادامه تصریح کرد:بودجه هنرهای نمایشی سال آینده افزایش حدود دوبرابری خواهد داشت واظهار امیدواری کرد که سال آینده سال پر رونقی برای حوزه هنر به ویژه در حوزه نمایش باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هنر تئاتر را  تئاتر هنری انسان‌ساز بر شمرد که منجر به شکوفایی خلاقیت‌ها می‌شود.

«محمدعلی طالبی» اظهار داشت: با حمایت‌هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از هنر تئاتر داشته و خواهد داشت آینده روشن و درخشانی را برای این هنر در استان شاهد خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با در نظر گرفتن پیشرفت‌های مطلوبی که در این حوزه صورت گرفته، زمینه افتخارآفرینی استان در عرصه تئاتر کشور فراهم شود.

در پایان این مراسم از علی اصغر دشتی کارگردان یزدی صاحب سبک نمایش«متاستاز» تجلیل و تقدیر بعمل آمد .

عکس : مهرداد جباری

[metaslider id=3357]