Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر نمایشگاه «قاب آسمان پرستاره» شامل تصاویر جذاب و خیره کننده از اجرام فضایی و عکس های نجومی صبح امروز( 17 بهمن) در نگارخانه حوزه هنری یزد گشایش یافت.

در این نمایشگاه 40 عکس در ابعاد مختلف به تماشا گذاشته شده است.
15 اثر از این آثار را عکاسان نجومی یزد از آسمان شب کویر به ثبت رسانده اند و بقیه تصاویر هم از اجرام کیهانی شامل سحابی، کهکشان، خوشه های ستاره ای و پدیده های نجومی است.
احمد سراستاد، علی اصغر شاهبندری، بهزاد بهرامی، مهدی مهاجان، محمد رضا آخوندی، امین رضایی، علیرضا آقایی، میلاد محمدی و فاطمه دهقانی زاده هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.
آثار این هنرمندان ترکیبی از آثار باستانی شهر یزد و تلفیقی از منظره های زمینی و آسمانی در کنار پدیده های ماه گرفتگی، خورشید گرفتگی و عبورسیاره زهره از مقابل خورشید است که با استفاده از شیوه های مختلف عکاسی نجومی خلق شده است.
گفتنی است: در این نمایشگاه عکسی که بیش از نیم قرن پیش توسط مرحوم عبدالحسین مصحفی (پیشکسوت عکاسی نجوم) از آسمان یزد گرفته شده نیز به تماشا گذاشته شده است.
این آثار زیبا و شگفت انگیز از 17 تا 21 بهمن صبح ها از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 18 تا 20 در نگارخانه حوزه هنری یزد در خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.