Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار و دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان ، جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی های ادارات استان، با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه یزد دیدار کردند.
مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار ، با اشاره به اینکه 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات نام‌گذاری شده، اظهار داشت: به بهانه اینکه جایگاه روابط عمومی در استان و کشور ارج و قرب بیشتری بیابد، پیشنهاد روز ملی روابط عمومی در سال 84 مطرح شد.
“عباس ملازینلی” افزود: در تقویم سال 1387، روز ملی روابط عمومی در 27 اردیبهشت ماه نام‌گذاری شد و یکی از دلایل این موضوع مهم این است که جایگاه روابط عمومی در بین مردم و مسئولان به خوبی معرفی شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز مدیران به اهمیت روابط عمومی به خوبی واقف نشده اند ،گفت: امروزه ارتباطات محدود به رسانه‌ها نمی‌شود و این علم روز به روز آنچنان گسترش پیدا کرده است که خود را نمی‌تواند در چارچوب رسانه‌ها محدود کند.
ملازینلی با اشاره به اینکه قدرتهای جهانی به وسیله توان اطلاعاتی خود پیشرفت می‌کنند، ادامه داد: هر کشوری هم که در این زمینه عقب بماند، بدیهی است که از پیشرفت و توسعه عقب می ماند.
دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان تصریح کرد: بدون شک یکی از درگاه‌های اطلاع‌رسانی، روابط عمومی‌ها هستند و اگر بخواهیم به توسعه دست پیدا کنیم، باید به موضوع اطلاع‌رسانی درست و آزادانه به مردم هم توجه ویژه‌ای شود.
ملازینلی با تاکید بر اینکه اولین حقوق مردم این است که نسبت به اتفاقات اطرافشان ، سیاست‌هایی که در کشورشان تبیین می‌شود و همچنین آینده‌ای که دارند، اطلاع کافی داشته باشند، افزود : این وظیفه بر عهده روابط عمومی‌ها و رسانه‌هاست و اگر این وظیفه به خوبی انجام شود، منجر به افزایش پیشرفت می‌شود و در صورتی که به این رسالت خطیر به شایستگی عمل نکنیم ، گناه عقب ماندگی آن هم بر اهالی این دو قشر است.
وی یکی از مشکلاتی که امروز در زمینه اطلاع‌رسانی وجود دارد را ترویج برخی نادرستی ها، دروغ ها و تهمت ها توسط بعضی افراد و صاحبان رسانه، در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: رواج بداخلاقی و عادی شدن دروغ پردازی، جامعه را به سرعت از اصول اخلاقی ساقط می کند.
مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار ، ضمن قدردانی از صداقت و سلامت اکثریت جامعه اطلاع رسان و اهالی رسانه استان اضافه کرد: کسانی انگشت شمار و معدود،  با اهداف منفعت طلبانه‌ی ناچیز و سخیف مادی و یا حتی سیاسی، نا آگاهانه به ترویج دروغ و بداخلاقی در عرصه اجتماعی می پردازند، بر سر شاخه نشسته اند و بن می برند غافل از اینکه فرزندان آنها هم در جامعه ای رشد خواهند کرد که عدم پایبندی به راستی و صداقت را دیگر ارزش نمی دانند و دیر یا زود آتش آن دامن خودشان را هم خواهد گرفت.
ملازینلی با ابراز تاسف از اینکه برخی رسانه های داعیه دار ارزشها هم در دام دروغ پردازی، تهمت و بی تقوایی در اطلاع رسانی افتاده اند، ادامه داد: برخی از ایشان خود را با مبحث فقهی “مباهته” گول می‌زنند، در صورتی که بسیاری از بزرگان معرفتی و شریعت ما، این مبحث فقهی را به شکلی که برخی رسانه ها از آن برای منکوب کردن مخالفان خود سوء استفاده می کنند، مردود دانسته اند و تعبیر آن را خارج از حدود  آگاهی بسیاری از عوام می دانند.
وی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و دیگر عالمان و صاحبان منبرها و تریبون های مذهبی خواست درباره بی تقوایی در حوزه خبر و رسانه هم روشنگری کنند.
دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان ، در پایان سخنان خود با انتقاد از ارتباط یک سویه برخی از رسانه ها و روابط عمومی ها با مردم ،افزود: باید زمینه‌ تعامل دو سویه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها با مردم به خوبی فراهم شود  و صدای مردم را همانطوری که به آنها مطالبی را منتقل می‌کنیم ، به شایستگی بشنویم و به مسئولان و مدیران مربوطه انتقال دهیم .
گفتنی است شعار هفته روابط عمومی در سال 1395 «روابط عمومی، مردم مداری، گفتمان سازی» تعیین شده است.