Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تلاش ایران برای ثبت جهانی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی در فهرست یونسکو، گفت: شهر یزد اولین شهر خشتی دنیا محسوب می‌شود و ویژگی‌های خاص معماری، بافت تاریخی و بادگیرهای سنتی این شهر موجب شده تا نگاه مسئولان سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(UNESCO) نسبت به این شهر جلب شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کویر شهر یزد نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه به‌حساب می‌آید، اظهار کرد: یزد با قدمت و سابقه تاریخی طولانی دارای ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی است که باید با اطلاع‌رسانی صحیح به مردم ایران و حتی گردشگران خارجی معرفی شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه با ثبت جهانی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی در فهرست یونسکو، قطب گردشگری در منطقه مرکزی کشور ایجاد می‌شود، ادامه داد: از این رو برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باید زیرساخت‌های مناسبی در نظر گرفته شود تا زمانی که ارزیابان یونسکو در شهریورماه برای بازدید به یزد سفر می‌کنند، جای اما و اگر برایشان باقی نماند.

موسوی بیوکی با اشاره به اینکه هم اکنون با تبدیل خانه‌های قدیمی به محل اقامت گردشگران مشکل اسکان در شهر یزد رفع شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری مسئولان درصدد توسعه فرودگاه یزد و افزایش پروازهای ورودی به این فرودگاه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه توسعه و ساماندهی حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در امر توسعه جهت گردشگری نیز در دستور کار مسئولان استانی است، افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در عرصه گردشگری، شهر یزد می‌تواند به عنوان برند برتر گردشگری معرفی شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه با حضور گردشگران خارجی و داخلی در شهر یزد بخش صنایع دستی این استان نیز با رونق روبرو خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای گسترش فعالیت هنرمندان و فعالان در این زمینه نیز برنامه‌ریزی خوبی انجام شده تا بتوان در این حوزه نیز شاهد شکوفایی بود./