Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ؛ در بخش شعر کلاسیک این کنگره، شکیبا غفاریان، موسی عصمتی، فاطمه احمدزاده و احسان رئیسی حائز رتبه‌های برتر شدند.در بخش شعر سفید نیز عصمت خادمی، زهرا شرفی، الهام عمومی و امید خسروی با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.
در بخش ترانه و محاوره نیز سکینه سلمانی‌نژاد، نازنین مریم عمارلو و افسانه نوری به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.
در بخش شعر کودک نیز مریم زرافشان، قاسم بای و سیده اعظم جلال‌زاده از سوی داوران کنگره به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.در بخش شعر طنز هم محمد پور رشیدی، سعیده موسوی‌زاده و مریم عابدین‌پور به عنوان شاعران برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این جشنواره همچنین آثار سیدعلی میری، حسین مهمان‌پرست و سید داود دهقانی شایسته تقدیر شناخته شد.
در سومین کنگره ملی شعر روستا همچنین از شاعران پیشکسوت استان یزد، محمدی کویر، الهام‌بخش، زکریا اخلاقی و طباطبایی ندوشن تجلیل شد.شعرخوانی، رونمایی از کتاب اشعار شاعران شهرستان خاتم همچنین رونمایی از کتاب برگزیده آثار سه دوره کنگره ملی شعر روستا، تجلیل از شاعران پیشکسوت و … از برنامه‌های سومین کنگره ملی شعر روستا بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم ضمن قدردانی از همکاری انجمن شعر استان یزد و شهرستان خاتم و فرمانداری خاتم برای برگزاری این کنگره اظهار داشت: با برگزاری این کنگره، استعدادی نهفته در روستاهای استان یزد شناسایی شد.
علی غیاثی ندوشن با اشاره به برگزاری دو دوره قبل این کنگره در روستاهای سریزد و باقرآباد عنوان کرد: در این دوره روستای سرچشمه خاتم میزبان کنگره بودو شاهد حضور شاعرانی از سراسر استان و کشور در این مراسم هستیم.
وی با اشاره به استقبال خوب شاعران از برگزاری این کنگره اظهار داشت: در مجموع ۴۵۰ اثر از شاعران سراسر کشور به این جشنواره رسید ۲۷۴ اثر مربوط به شاعران استان و ۱۷۶ اثر مربوط به شاعرانی خارج از استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، محورهای در نظر گرفته شده برای اشعار قابل ارسال به سومین کنگره ملی شعر روستا را “الفبای مهربانی”، “دامنی از شکوفه”، “آداب آسمانی‌ها”، “نان حلال عشق”، “گلدسته‌های نور”، “آرایه‌های زندگی”، “قنوت‌ها و قنات‌ها”، “خاک آسمان‌خیز”، “فرزند این آب و خاکم” و”سرچشمه‌های آگاهی”اعلام کرد.