محمود دهقان هراتی :
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ مسئول انجمن نمایش استان یزد گفت:‌ در حال آماده‌سازی بلک باکس شهر یزد هستیم و تا چهار ماه دیگر آماده می‌شود.

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، محمود دهقان هراتی گفت: این‌یک پارکینگ بود که در دوره مدیریت انجمن نمایش قبل میله‌ها و سقف پارکینگ برداشته شد و تالار هنر را تاسیس کردند. با پوشش‌های ضخیم دورتادور پوشانده و آنجا تئاتر اجرا می‌شد. طی این مدت هم هرسال حدود پنج میلیون برای چادر و پوشش ضخیم دورتادور صحنه هزینه می‌شد.
وی  افزوده است: تصمیم گرفتیم از مصالح سبک استفاده کنیم تا محصور شود. حیف بود که این محل را به حال خود رها می‌کردیم، پس امکانات سرمایشی و پرده هم نصب کردیم تا شکل و شمایل بلک باکس را به خود بگیرد.  هم طی رایزنی‌هایی برای تکمیل شدن پروژه مثلا اینکه کف سرامیک شود یا درها تجهیز شود و.. بودجه جذب کردیم.

دهقان هراتی ادامه داد: به زمان جشنواره  رسیدیم و آثار جشنواره استانی در این بلک باکس اجرا شد و حالا پس از جشنواره مراحل تکمیل و تجهیز آن در حال انجام است و امیدواریم طی سه یا چهار ماه آینده این پروژه کامل شود.

وی با اشاره به ابعاد بلک باکس گفت:‌ این بلک باکس در ابعاد ۱۲ متر به طول ۲۴ متر و ارتفاع پنج و نیم متر ساخته‌شده است.دهقان هراتی در ادامه تصریح کرد:‌ شهرداری و استانداری برای تجهیز این بلک باکس قول کمک دادند. شهرداری ده میلیون و استانداری سی میلیون. هم‌چنین شهردار یزد نیز در مراسم اختتامیه جشنواره استانی اعلام کرد که در پارک هفتم تیر یزد بلک باکسی را ایجاد خواهد کرد و شورای شهر یزد هم قول ساخت بلک باکس پس از بلک باکس شهرداری را داده است.