Print Friendly, PDF & Email

پنج فیلم از استان یزد به بخش مسابقه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «تدبیر» استان البرز راه یافت که از این تعداد چهار اثر از تولیدات حوزه هنری یزد است.

پایگاه خبری یزد باما: به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: معاون فرهنگی حوزه هنری یزد با اشاره به اعلام اسامی آثار راه یافته به بخش مسابقه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «تدبیر»که با محوریت ازدواج و خانواده در استان البرز برگزار می‌شود، گفت: پنج اثر از سه فیلمساز یزدی به این مرحله راه یافته‌اند که از این تعداد، دو فیلم داستانی و دو مستند از محصولات این مرکز است.
حسام سالکی افزود: فیلم‌های داستانی «تلظی» و «پاسخ به پیغام» و مستند «فایتر» ساخته محمدرضا دهستانی و همچنین مستند «سه پسر، دو دختر» به کارگردانی سیدمسعود آستان‌داری از تولیدات حوزه هنری یزد هستند که در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارند.
همچنین فیلم «سفید برفی» به کارگردانی سیدمهدی مرعشی دیگر فیلم ساز یزدی نیز به بخش مسابقه داستانی این رویداد هنری راه پیدا کرده است.
وی در خصوص موضوع آثار تولیدی حوزه هنری اظهار داشت: این آثار در زمینه‌های اجتماعی، دفاع مقدس، سبک زندگی و خانواده و ورزشی تولید شده است.
گفتنی است: مستند «فایتر» پیش از این علاوه بر راه یابی به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال»، به همراه مستند «سه پسر، دو دختر» در بخش رقابتی سومین جشنواره ملی فیلم «سما» نیز حضور داشت.
ازدواج آسان، سالم و پایدار، خانواده و فضای مجازی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، ازدواج و الگوها، ازدواج و حقوق شهروندی از جمله موضوعات جشنواره فیلم کوتاه «تدبیر» عنوان شده است.
این جشنواره با هدف انعکاس ازدواج آسان در بین جوانان ایرانی با توجه به موقعیت‌های اقتصادی، اجتماعی و مذهبی، حساس‌کردن افکار عمومی و خانواده‌ها نسبت به مسئله ازدواج جوانان، معرفی و ایجاد الگوی مناسب برای جوانان در امر ازدواج، ایجاد فضایی مناسب برای فیلم‌سازان جوان و … در دو بخش اصلی و تلفن همراه تابستان امسال در استان البرز برگزار خواهد ش