Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ حمید رضا عمادی ؛صبح امروز چهارشنبه بیست و هفتم مرداد ماه  اولین جلسه دوره آموزش تکنیک های بازیگری نمایش رادیویی در سالن همایشهای  سازمان صدا و سیمای مرکز یزد با حضور سیروس معاونت صدای مرکز و جواد پیشگر ازکارگردانهای مطرح نمایشهای رادیویی  به همراه تنی چند از پیشکسوتها و هنرمندان رادیو یزد وجمعی از هنرآموزان این رشته که  با گذراندن تست به این مرحله راه پیدا کرده بودند برگزار شد.

جواد پیشگر که دارای فوق لیسانس تئاتر و متولد گرگان می باشد از سال 1354 فعالیتهای خود را به صورت حرفه ای آغاز نموده است وی که در جمع هنرآموزان علاقه مند به بازی در نمایشهای رادیویی صحبت می کرد کار رادیو را نیازمند ،مطالعه ،تمرین وممارست دانست .

کارگردان مطرح نمایشهای رادیویی که 37 سال سابقه کار را در کارنامه خود دارد ضمن تقدیر از سیروس معاونت صدای مرکز یزد جهت برگزار کردن این دوره  عنوان کرد باید با اراده محکم و آگاهی وارد این رشته شد .

وی افزود در تئاتر بسیاری از عناصر جهت برقراری ارتباط لازم با مخاطب در اختیار ماست اما در رادیو تنها میکروفون است و هر آنچه رخ می دهد  در دنیای نه چندان دور از میکروفون می افتد.

جواد پیشگر خاطر نشان کرد : حس ،قوه تخیل ،تمرکز روی صدا و تربیت آن ،درست نفس کشیدن و استفاده درست از ظرفیتهای صدا ،آشنایی و شناخت موسیقی می تواند به یک بازیگر نمایش در اجرای آنچه کارگردان بر عهده اش می گذارد موثر باشد.

و ی در خاتمه گفت :  آنچه امروز از بزرگان این حرفه شاهد هستیم حاصل سالها تلاش و تمرین و ممارست است و یک شبه بدست نیامده است.

همچنین در این دوره کارگاهی  که بخشی از آن به پرسش و پاسخ طی  شد حاضرین دیدگاهها و نظرات خود را پیرامون موارد مطرح شده با پیشکسوت این حرفه در میان گذاشتند.

لازم به ذکر است این دوره چهارشنبه 27 مرداد  95 در دو نوبت صبح: 9 تا 13 و  عصر: 15:30 تا 20 سالن اجتماعات صداوسیمای مرکز یزد

کارگاه عملی تمرین ونمایشنامه خوانی روز پنج شنبه 28 مرداد صبح و عصر

کارگاه عملی ضبط و اجرای نمایش روز جمعه 29 مرداد صبح و عصر برگزار می گردد .

[metaslider id=5201]