Print Friendly, PDF & Email

دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی منصوب شد.

 

پایگاه خبری یزد باما : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر این جشنواره طی ابلاغی”علیرضا دهقان”را بعنوان دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی منصوب کرد.
علیرضا دهقان از فیلمسازان برجسته حوزه مستند است که تاکنون در جشنواره معتبر ملی و بین المللی حائز رتبه برتر شده است.


وی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان استان قم  که در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی قم برگزار شد  تندیس بهترین پژوهش فیلم مستند و جایزه نقدی برای فیلم اوسیا را دریافت کرد .
همچنین در مراسم اختتامیه دومین مسابقه بین المللی پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها و اولین جشنواره بین المللی انیمیشن و فیلم کوتاه که روز یکشنبه ۱۲ دی ماه در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد مستند اوسیا موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم مستند شد.
این مستند در جشنواره کارگاه آزاد فیلم هم که با مدیریت مسعود کیمیایی امسال از ۲۷ آذر تا سوم دی‌ماه برگزار شد موفق به دریافت تندیس بهترین کارگردانی و بهترین پژوهش مستند شد.
گفتنی است، مستند «اوسیا» تاکنون در چهارده جشنواره از جمله جشنواره سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران، خانه سینما، سبز و استانبول و … حضور داشته و موفق به دریافت پانزده جایزه در بخش های مختلف شده است.
این مستند روایت طولانی ترین قنات جهان است که به تازگی ثبت سازمان یونسکو شده است اما حیات این قنات ۲۵۰۰ ساله مدتهاست به دلیل ورود فاضلاب صنعتی و بیمارستانی با بحران مواجه شده است .