مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد :
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تاکید بر حمایت همه جانبه این اداره کل از خانه مطبوعات استان گفت: این نهاد صنفی باید محل هم افزایی و همدلی اهالی رسانه در سراسر استان باشد.

مجید جوادیان زاده در بازدید از خانه مطبوعات استان یزد و دیدار با اعضای هیات مدیره این نهاد صنفی غیردولتی افزود: با توجه به گستردگی رسانه ها، همفکری و آرامش نیاز اصلی فعالان این عرصه در برهه کنونی است و خانه مطبوعات برای تحقق آن نقش مهمی بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه واژه خانه، مقدس است و این قداست باید در خانه مطبوعات حفظ شود، تصریح کرد: مسائل و اختلافهای اهالی رسانه باید توسط این نهاد صنفی رفع شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، توجه جدی خانه مطبوعات به موضوع آموزش، تدوین اسناد چشم انداز در حوزه مطبوعات، استخراج شاخص های توسعه مطبوعات و بهره گیری از آنها را خواستار شد.
جوادیان زاده افزود: رسانه بدون آموزش، ناقص است و به طور حتم توجه به این مهم در خانه مطبوعات می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و چالشهای ناشی از ناآگاهی، جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: در صورتی که خانه مطبوعات، مسئولیت تدوین سند توسعه رسانه و مطبوعات استان را بر عهده گیرد، هزینه های انجام این فعالیت پژوهشی توسط اداره کل ارشاد تامین خواهد شد.
سیدخلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز یادآور شد: خانه مطبوعات مرجع مورد تایید وزارت ارشاد در حوزه رسانه است و حمایتهای همه جانبه از این نهاد صنفی غیردولتی همچون گذشته تداوم خواهد داشت.
همچنین در این نشست که جمعی از پیشکسوتان رسانه استان نیز حضور داشتند، درباره چالش های حوزه رسانه در استان یزد و لزوم توجه به اهمیت شان و جایگاه خبرنگاری بحث و تبادل نظر شد.
فعالیت ٢ ساله هیات مدیره خانه مطبوعات یزد از دهم خرداد ١٣٩۶ و پس از برگزاری انتخابات این تشکل صنفی غیردولتی همزمان با دیگر استانها به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات به نشانی www.khanehmatbooat.ir آغاز شد.