مدیرکل صدا و سیمای یزد:
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما : «احمد پهلوانیان» مدیرکل صدا و سیمای یزد با بیان اینکه جشنواره های فرهنگی و هنری ایجاد گر موج انگیزشی در تولید آثار هنری هستند ،اظهار داشت:هنرمندی که در پی آن است تا اثری هنری در خور نام و اندیشه امام رضا(ع) به منصه ظهور برساند ابتدا باید در درون و قلب و جان خود پیوندی عمیق با این ساحت معنوی داشته باشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد بیان کرد:جشنواره های فرهنگی و هنری همواره اهدافی ارزشمند را دنبال می کنند، مانند راه افتادن موج انگیزشی و ایجاد فضای ‌حرکت و تحرک جهت تولید آثاری هنری؛ ایجاد ظرفیتی مناسب برای نمایش آثاری که شانس دیده شدن را در حالت عادی ندارند یا فرصتی برای تاکید بر آثاری که در راستای اهداف مورد نظر تولید شده است؛بسترسازی برای رشد و بالندگی هنری و بالا رفتن سطح بینش و نگرش هنرمندان جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند واهدافی از این دست .
«احمد پهلوانیان» ادامه داد:جشنواره فیلم رضوی منسوب به نام امام رضا علیه السلام و با یاد ایشان برگزار می‌شود و همین انتساب برای ارجمندی و منزلت والای این جشنواره کافی است؛ اگرچه جشنواره در صدد تولید و یا حمایت از تولید آثاری است که از حیث مضمون با نام مبارک امام رضا و تعالیم آسمانی ایشان پیوند دارد.
پهلوانیان در ادامه افزود: منظور تعالیمی است که باید از مرز محتوا فراتر رفته و در فرآیند آفرینش اثر هنری تبدیل به فرم شود؛ چه اینکه اثر هنری چیزی جز فرم نیست و محتوا باید در جای جای عناصر و مولفه های بیانی ساختاری خود را نشان دهد، ولی نشسته بر جان فرم و نه فراتر از آن، که اگر غیر از این باشد اثر هنری در دام سطحی اندیشی یا شعارزدگی و بیان مستقیم در ارائه ی مضمون مورد نظر هنرمند ،گرفتار می‌شود .
مدیرکل صدا وسیمای مرکز یزد یادآور شد: اگرهنر در چنین ساز و کاری از مرز سرریزی از ذهن خلاق هنرمند و جوششی بودن فاصله گرفته و در سایه هنر سفارشی و کوشش قرار می‌گیرد، از نظر قدر و منزلت و البته تأثیر بر ذهن و روح مخاطب بین این دو فاصله بسیار است.
وی گفت:اثر هنری سرریز بی واسطه ی احساسات عواطف و گرایش‌های هنرمند و عینیت با واسطه اندیشه ها و نگرش های او در قالب ساختاری با ویژگی‌های مشخص و تعریف شده و البته در برخی موارد غیر قابل تعریف است که آن، فرم اثر هنریست و این سرریزی امری کاملاً طبیعی بوده و بدون فشار و سفارش صورت می پذیرد.
پهلوانیان اذعان داشت: لذا هنرمندی که در پی آن است تا اثری هنری در خور نام و اندیشه امام رضا علیه السلام به منصه ظهور برساند ابتدا باید در درون و قلب و جان خود پیوندی عمیق با این ساحت معنوی داشته و با آنچه بیان می‌کند درهم آمیخته و به مرحله یکی شدن رسیده باشد.
وی گفت:پر روشن است که هرچه این پیوند و درآمیختگی قوی تر و عمیق تر و جدی تر باشد اثر هنری در تجسم دادن به مضمون وام گرفته شده از فرهنگ رضوی، موفق تر و تأثیرگذارتر ظاهر خواهد شد.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز یزد در پایان اظهار داشت:بسیار شایسته و بایسته است از برنامه‌ریزی، تلاش‌ها و زحمات همه مسئولین محترمی که جهت برگزاری این جشنواره به عنوان افتخاری بزرگ برای یزد و یزدی ها می کوشند تشکر کنم و برای همه هنرمندانی که در این حوزه ارزشمند و گرانقدر به تولید و ارائه اثر می‌پردازند آرزوی موفقیت روزافزون داشته باشم.