رئیس حوزه هنری یزد:
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛  چهارمین نشست دفتر طنز حوزه هنری یزد در خصوص برنامه‌های نخستین جشنواره استانی طنز مکتوب «قند شکن»  برگزار پیرامون  مسائل گوناگون حوزه طنز بحث و تبادل نظر شد.

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری یزد: چهارمین نشست دفتر طنز حوزه هنری یزد با حضور رئیس این مرکز، مسئول واحد آفرینش های ادبی، مسئول دفتر طنز و دو طنزپرداز جوان در این نهاد برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان در ابتدای نشست با اشاره به برگزاری اولین جشنواره طنز مکتوب «قند شکن»، هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی، پرورش، حمایت و هدایت استعدادهای خلاق عرصه طنز عنوان کرد.
محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این جشنواره علاوه بر ایجاد تعامل بین نویسندگان و شاعران طنزپرداز، زمینه مناسبی را برای رشد، شکوفایی و پویایی طنزپردازان جوان استان فراهم می‌کند.
وی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن طنز در جامعه اظهار داشت: در این جشنواره سعی داریم با تبیین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های طنز، مخاطبان را با این مقوله و اهمیت آن بیشتر آشنا کنیم.
رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به جایگاه و حساسیت حوزه طنز افزود: با زبان طنز، بهتر می‌توان مسائل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و پیام‌های مورد نظر را به طور غیرمستقیم به مخاطب منتقل کرد.
در این نشست وحید حُسنی مسئول آفرینش‌های ادبی و مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز این مرکز هم گزارشی از پیشبرد جشنواره و جریان طنز استان ارائه کردند.
اعلام آمادگی برای تعامل و هم اندیشی با طنزپردازان جوان و پیشکسوت در جهت اهداف و مأموریت‌های دفتر طنز، تعیین ساز و کار برگزاری جشنواره و برگزاری ماهانه‌های طنز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
دفتر طنز حوزه هنری یزد از سال 1394فعالیت خود را آغاز و در نخستین گام اقدام به برگزاری اولین جشنواره استانی طنز مکتوب «قند شکن» نموده که آیین اختتامیه آن، هفتم مهرماه سال‌جاری با حضور طنزپردازان برتر استان و کشور و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و صدا وسیما در یزد برگزار خواهد شد.
گفتنی است: سلسله نشست‌های هنرمندان طنز پرداز استان به صورت ماهانه توسط دفتر طنز حوزه هنری یزد برگزار می شود.