Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد مدیرکل این اداره کل عنوان کرد: این طرحها در بخش های اقامتی ،پذیرایی  بوگردی و… می باشند .از جمله این طرحها افتتاح هتل سنتی گلشن در شهرستان میبد که در راستای مرمت و تجهیز این هتل حدود ده میلیارد ریال اعتبار هزینه گردید و اکنون با افتتاح آن دوازده اتاق، شش سوئیت و چهل تخت به آمار واحدهای اقامتی استان اضافه گردیده است.

محمدمهدی شرافت همچنین از راه اندازی هفت واحد بوم گردی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان ساخت: اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتاً در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند.

وی در ادامه افزود: اکنون در استان یزد مجوز احداث بیش از پنجاه اقامتگاه بوم گردی دربخش شهری وروستایی صادر گردیده و در این ایام هفت واحد دیگر در شهرستانهای مهریز، ابرکوه، میبد و یزد آغاز به کار خواهند کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سطح استان یزد شصت دفتر خدمات مسافرتی مشغول به فعالیت هستند و طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در ایام ا… دهه مبارک فجر چهار دفتر دیگر نیز به این آمار اضافه شده و به خدمت رسانی به مسافران و گردشگران مشغول خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد اظهار داشت: پایگاه پژوهشی شهر تاریخی ابرکوه نیز یکی از طرح های پژوهشی مهم و با اهمیت است که در این ایام ا… افتتاح خواهد شد و کار خود را در راستای اجرای طرح های پژوهشی و بررسی برنامه های پیش رو در شهر تاریخی ابرکوه آغاز خواهد کرد.

شرافت در پایان یادآور شد: میزان سرمایه گذاری انجام شده برای طرح های فوق الذکر سی میلیارد ریال می باشد و با بهره برداری از آنها هشتاد نفر اشتغال جدید در سطح استان ایجاد می شود.