Print Friendly, PDF & Email

امروز بیست و سوم خرداد ماه نشست بررسی حمل و نقل گردشگری استان یزد در اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد.

پایگاه خبری یزد باما : به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، این نشست با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان و نمایندگان اداره مهاجرت و گذرنامه، شورای فنی استانداری، پلیس راهور، شورای ترافیک، راهداری و حمل نقل جاده ای و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با هدف ساماندهی و بهبود صنعت گردشگری، هماهنگی حمل و نقل گردشگری و همچنین توسعه طرح تاکسی گردشگری استان در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

“فاطمه دانش یزدی” در این نشست گفت: طی چند سال اخیر میزان ورود گردشگران به‌ویژه گردشگران خارجی به استان یزد افزایش چشمگیری یافته که این آمار گرچه خوشایند است اما به‌دلیل برخی کمبودها، در پاره‌ای موارد شاهد سردرگمی گردشگران و نارضایتی آنها نیز بودیم که برای کاهش این سردرگمی ها تصمیماتی چون ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی استان و مراکز مهمی همچون فرودگاه، ترمینال و راه‌آهن اتخاذ شد و به مرحله اجرا درآمد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد راه اندازی و توسعه تاکسی های گردشگری استان را راهکاری دیگر در این زمینه دانست و بیان داشت: با توجه به این‌که یزد جز سه استان  مثلث طلایی گردشگری کشور می باشد و دارای بافت تاریخی وسیع و منحصر به فردی نیز است ، باید به ناوگان خاص گردشگری مجهز شود.

دانش یزدی در ادامه با بیان اینکه تاکسی گردشگری نیاز استان می باشد اشاره ای به مقدمات فراهم‌شده برای فعالیت تاکسی گردشگری در استان کرد و گفت: در یک نگاه ساده میتوان گفت که یک گردشگر , تمام ضرورتهائی را که در محل زندگی خود بدان نیاز داشته،در سفر نیز احتیاج دارد و یا حتی بیشتر از آن، البته این حساسیت برای گردشگران خارجی پر رنگ تر است. چرا که زبان , فرهنگ و محیط بیگانه , گردشگر را آسیب پذیر و شکننده تر میکند. و الزامی است که یک چتر حمایتی برای گردشگر در نظر بگیریم و تا پایان سفر از این حمایت برخوردار باشد،که بهترین پیک حمایتی ” تاکسی گردشگری” است زیرا سکاندار آن فردی امین و آموزش دیده خواهد بود که میتواند گردشگر را در همه حال راهنمائی و حمایت کند.

گفتنی است در این جلسه مواردی چون ضرورت تاکسی گردشگری در استان، شرایط رانندگان این تاکسی ها، چگونگی کسب مجوزها، مشخص کردن مسیرهای تردد و توقف این تاکسی ها، شکل ظاهری تاکسی های گردشگری و متمایز بودن آنها از دیگر تاکسی های استان و همچنین دستورالعمل های این طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.