Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :سی و هفت خبرنگار چینی از شبکه های شهیر چین در قالب فَم تور به منظور آشنایی بیشتر با استان یزد و انعکاس جاذبه های گردشگری به یزد سفر  کردند.

پایگاه خبری یزد باما :به گزارش روابط عمومی  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، در پی ورود اولین تور خبرنگاران چینی به کشور که شامل شبکه‌های خبری، اجتماعی و تلویزیونی این کشور است و از چهار استان لینگ ‌چیا، شنلی، چینک‌های و کنسو هستند و پیام‌آور صلح‌، امنیت و آرامش می باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان نمود: این تور گردشگری که پیام آور صلح و دوستی است ترکیبی از سی و هفت نفر از خبرنگاران شبکه های مختلف خبری چین می باشد که با خودرو از چین حرکت کرده و پس از ورود به کشور از استان اردبیل و جاذبه های گردشگری این شهر بازدید و سپس از استان های تهران، اصفهان و یزد نیز بازدید نموند و مقرر گردیده تا در ادامه سفر‌ از استان های فارس و سیستان و بلوچستان بازدید نمایند و سپس از طریق مرز پاکستان و گذر از کشور هندوستان به کشور خود باز گردند.

سید مصطفی فاطمی تصریح نمود: بزرگترین عامل صلح، دوستی و آرامش بین ملت‌ها وجود مشترکات فرهنگ و تمدنی بین آن ملت ها است که مهمترین وجه مشترک بین کشورهای بزرگی مانند: چین و ایران، وجه فرهنگی، تمدنی و تاریخی آن است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: این تور بزرگترین تور آشناسازی خبرنگاران چینی است که از تلویزیون ملی و وب سایت های دولتی، رادیو و تلویزیون خنگونگ، شبکه های ماهواره ای استان های شی اِن، چینگ های، لانگو، نی اِگ شیا، راسیو، روزنامه دیلی چین، روزنامه خلق، صدا و سیمای دولتی و وب سایت های خبری طی سفر یک روزه به یزد از بافت تاریخی، مسجد جامع کبیر، باغ جهانی دولت آباد، پایاب قنات زارچ، زندان اسکندر، قبه دوازده امام، آتشکده و دخمه زرتشتیان و باغ صدری تفت بازدید و هریک به صورت جداگانه گزارش هایی را از روند رشد و توسعه گردشگری استان یزد برای رسانه های خود تهیه نمودند.

شایان ذکر است فَم تور، به سفرهای رایگان و یا ارزانی گفته می شود که هدف اصلی آن بازاریابی و تبلیغ خدمات و مقصد گردشگری است و تور گردشگری این خبرنگاران چینی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به نحو شایسته برگزار گردید.