Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: به مناسبت سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) پنج مجلس تعزیه از چهارم تا هشتم مردادماه توسط گروه تعزیه خوانان «راویان عطش» و با همکاری حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در حسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع) آزادشهر اجرا می‌شود.
علی جاور افزود: این گروه از جمله نخستین گروه‌های تعزیه ملی شهرستان یزد است که همه عوامل و تعزیه خوانان آن بومی هستند. فعالیت این گروه از سال 93 آغاز شده و تاکنون چندین مجلس تعزیه خوانی ملی در یزد، اردکان و عقدا داشته است.
وی اظهار کرد: این هنرمندان در اجرای تعزیه ملی از نسخه‌های میرعزا و آثار مرحوم دکتر جابرعناصری استفاده می‌کنند.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد لزوم انتقال این هنر آئینی و نمایشی به جوانان و استعدادهای هنری را یادآور شد و افزود: هنرمندان و متولیان امر باید در راستای حفظ و احیای این میراث معنوی و معرفی و بالندگی هر چه بیشتر این هنر آئینی گام بردارند.
گروه تعزیه «راویان عطش» در مدت پنج شب به ترتیب تعزیه شهادت حضرت زهرا(س) را چهارم مرداد، تعزیه متوکل عباسی را پنجم مرداد، تعزیه شهادت حر بن‌ یزید ریاحی ششم مرداد، تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) هفتم مرداد و تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) را هشتم مردادماه اجرا می‌کند.
این مجالس بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه حضرت امام موسی‌ بن ‌جعفر(ع) واقع در فلکه سوم آزادشهر یزد اجرا می‌شود.