Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ‎؛به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛محمود دهقان هراتی ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد با اعلام این خبر گفت: تعطیلات سال جدید در شهر یزد ، با اجرای سه نمایش صحنه‌ای و ۵ نمایش خیابانی همراه می‌شود. این نمایش‌ها به کارگردانی سه هنرمند تئاتر استان برای اجرا آماده می‌شوند. آقایان سعید شهریار ، علی جابر و محسن جابر نمایش‌هایشان را در نوروز ٩۵ روی صحنه خواهند برد.
وی ادامه داد: فراخوان نمایش‌های خیابانی نیز ابتدای هفته منتشر می‌شود. طبق پیش‌بینی که داریم ۵ نمایش خیابانی ، تعطیلات فروردین ماه در سطح شهر اجرا خواهند داشت.
این بازیگر و کارگردان تئاتر آغاز اجراهای صحنه‌ای را از ٢٧ اسفند اعلام کرد و افزود: یکی از نمایش‌های صحنه‌ای از ٢٧ اسفند اجرای عمومی خود را آغاز خواهد کرد و دو نمایش دیگر نیز از ٢ فروردین روی صحنه می‌روند. اجراهای خیابانی نیز از همین تاریخ مهمان مردم و مسافران نوروزی خواهند بود.
دهقان درباره اجرای تئاتر در دیگر شهرهای استان یزد گفت: تا این لحظه برنامه اجراهای شهر یزد قطعی شده است و احتمالا در برخی از شهرستان‌ها مانند اردکان نیز اجرای خیابانی داشته باشیم.
وی اجرای تئاتر در ایام تعطیلات سال نو را خواست همیشگی هنرمندان استان عنوان کرد و افزود: رویکرد انجمن نمایش در سال جاری دور شدن از بحث رقابت و حرکت به سمت اجرای عمومی و کارگاه‌های آموزشی بوده است . در این خصوص همراهی و رویکرد مثبت مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ما را یاری کرده است. برپایی هفته تئاتر یزد و برگزاری سه کارگاه آموزشی قدم موثری در این راه بوده که بنا داریم همین مسیر را ادامه بدهیم.
وی با اشاره به روز جهانی تئاتر و مراسم هر ساله اردیبهشت تئاتر در استان‌های کشور گفت: بنا داریم اردیبهشت تئاتر در سال ٩۵ را نیز با رویکرد آموزشی طراحی کنیم. در حال برنامه ریزی برای آن هستیم که به وقت خود اعلام خواهیم کرد.
دهقان هراتی درباره استقبال تماشاگران از اجراهای نوروزی نیز گفت: نمایش‌های خیابانی همیشه با استقبال خوب تماشاگران همراه بوده اند. اجراهای صحنه‌ای که برای این ایام در نظر گرفته‌ایم نیز مناسب حال و هوای آغاز سال نو است و می‌توان استقبال خوب تماشاگران را برای آن پیش بینی کرد.
وی در پایان یاد آور شد که در استان یزد ساز و کاری را طراحی کرده‌ایم تا مسافران نوروزی نیز بتوانند به دیدن تئاتر بیایند. در بدو ورود به این شهر از برنامه‌های اجرای نمایش مطلع خواهند شد