صبح امروز
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :مراسم تجلیل از خادمان نشر و افتتاح باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان استان یزد صبح پنج شنبه در سالن فرهنگ اداره کل ارشاد اسلامی یزد برگزار شد .

پایگاه خبری یزد باما :حمید رضا عمادی ، در این مراسم که با حضور طالبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد ، غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،سرداری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پروش استان یزد همراه بود از خادمان نشر و باشگاههای کتابخوانی کودک ونوجوان و کتابفروشی های برتر شرکت کننده در طرح پاییزه کتاب تجلیل شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آغاز  این مراسم با اشاره به شروع  به کار باشگاههای کتابخوانی در استان یزد ،گفت : بدلیل فعالیت های مناسبی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با  برخی سازمانهای دولتی و تشکلهای غیردولتی در حوزه کتابخوانی کودک و نوجوان داشته است بعنوان استان برتر در باشگاههای کتابخوانی معرفی شد.

وی گفت:طی مراسمی از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استانهای یزد و بوشهردر این زمینه تقدیر بعمل آمد.
وی در ادامه از فعالیت ١٨ کتابفروش در طرح پاییزه کتاب خبر داد و گفت: طرح پاییزه کتاب از ٢۴آبان ماه به مدت یکماه در کتابفروشی های مشخص شده استان یزد با تخفیف٢٠ الی ٢۵ درصددرصد کتابهای خود را به علاقه مندان ارائه می دهند.
وی در ادامه با اشاره به طرح عیدانه کتاب که اواخر سال گذشته اجرا شد،افزود:در این طرح ٩ کتابفروش یزدی مشارکت داشتندکه نهایتا ٢٧١۴نفربه مبلغ ١۴۴ میلیون تومان کتاب خریداری نمودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزداضافه کرد:در طرح تابستانه کتاب هم ١٢ کتابفروش یزدی مشارکت کردند که نهایتا در این طرح ٧۴٣۵نفربه مبلغ ٣٨٧میلون تومان کتاب خریداری کردند.
وی گفت: امروز (٢٧آبان ماه) نیز بمناسبت طرح کتابگردی ١٨ کتابفروش استان یزد که در طرح پاییزه کتاب شرکت نموده اند کتابهای عمومی را با ٣٠درصد و کتابهای کودک و نوجوان را با ٣۵ درصد تخفیف ارائه می دهند.
وی همچنین هدف از اجرای طرح های عیدانه،تابستانه و پاییزه کتاب را اختصاص یارانه مناسب به کتابخوانان و تقویت کتابفروشی ها اعلام کرد.
غیاثی ندوشن در ادامه به طرح خرید کتاب اشاره کرد و گفت:تا پایان سال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طرح خرید کتاب را از نویسندگان و ناشران یزدی ادامه می دهد.
وی گفت:در طرح مجوز پیش از چاپ کتاب که از اواخر مردادماه سالجاری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تفویض شده است به ١٣٢ عنوان کتاب مجوز داده شده است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این طرح ٢۶ هزار صفحه مورد بررسی قرارگرفت.
وی ادامه داد که بیشترین مجوزهای صادر شده در حوزه ادبیات و کمترین در حوره کلیات بوده است.
غیاثی ندوشن گفت:فراخوان جشنواره ایده های برتر کتاب نیز بزودی اعلام می شود و نفرات برگزیده طی مراسمی که  اواخر امسال در نمایشگاه استانی کتاب برگزار می شود مورد تجلیل و تقدیر خواهند گرفت.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه در کارخانه قدیمی جنوب اظهار داشت: دراین نمایشگاه ٧٠٠٠جلد کتاب در موضوعات مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی گفت:این نمایشگاه، کتب و محصولات فرهنگی خود را با تخفیف های ٢٠ الی ٢۵ درصد در محل کارخانه قدیمی جنوب یزدارائه می دهد.
به گفته وی، بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۴ نمایشگاه دردیگر مناطق یزدبه طور همزمان با تخفیف های ویژه (حسینیه بعثت،حسینیه خوزستانی ها،حسینیه ثارالله و دانشگاه یزد) برپا شده است.
اسامی برگزیدگان:
مهدی نیکوروش پیشکسوت حوزه نشر
اکبر قلمسیاه پیشکسوت حوزه نشر و اهل قلم
حسین مسرت پیشکسوت حوزه نشر و اهل قلم
دکتر محمد گلشن نویسنده برگزیده
لقاء تالانه از کتابروشی آگاه بعنوان کتابفروش برتر