Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در جمع سرگروههای صدور مجوز پیش از چاپ کتاب در یزد،  هدف از برنامه مذکور راافزایش سرعت، دقت و اعتماد در حوزه نشر اعلام کرد و گفت:هدف ما از تفویض اختیارات درراستای  تلاش دولت یازدهم برای افزایش اعتماد وامید مردم است.
وی بیان کرد: تا چهار مرحله تعیین شده برای صدور مجوز کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی طی نشود هیچ کتابی از دور خارج نمی شود تا حق کسی ضایع نشود.
سلگی  اظهارداشت: در طول سال جلسات متعددی را  با ناشران تشکیل می شود و همواره در خصوص مشکلات و دغدغه های آنها بحث و مذاکره می کنیم.
مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تفویض اختیار به استان های دیگر در حوزه چاپ کتاب خبر داد و گفت: استانهایی دیگر هم اگرشرایط لازم را داشته باشنداز تفویض اختیاردرحوزه چاپ کتاب برخوردارمی شوند.
سلگی افزود: تفویض اختیار برای چاپ کتاب از سال گذشته در برخی استان ها انجام شده است که استان یزد هم رسما از با مشخص شدن سرگروهای نظارت و تخصصی بررسی کتاب در این زمینه کار خود را شروع کرده است.

به گفته وی،استان یزد جزء. ١٠ استانی است که در کشوردرسال گذشته این تفویض به آن انجام شده است.
وی با بیان این نکته که ٣٠درصد نشر در استان ها انجام می شود، افزود: ١۵درصد این انتشار در شهرستان قم، ٧ درصد در خراسان رضوی، ٣درصد در اصفهان، یک درصد در آذربایجان شرقی و مابقی که زیر یک درصد محاسبه شده متعلق به سایر استان هاست.
مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تفویض اختیار در ١٠ استان انجام شده است.
وی با بیان این نکته که برای تفویض اختیار چاپ و نشر کتاب دو شاخص دارای اهمیت است، افزود: تعداد کتاب های چاپ شده و ناشرین دارای اهمیت است.
سلگی در خاتمه خاطر نشان کرد: در سال جاری تمدید مجوز ناشران را به استان ها واگذار کردیم و آمادگی تفویض اختیار در حوزه چاپ را هم داریم.